CONTACT

Neem vrijblijvend contact op en wij reageren zo snel mogelijk.

CONTACT

Neem vrijblijvend contact op en wij reageren zo snel mogelijk.

Say hello!

12 + 10 =

Leopoldstraat 30

2280 Grobbendonk

0497/97.31.85

veerle@avolonthee.be

BTW BE0715963235

Veelgestelde vragen

Wat is de levertijd van mijn bestelling ?

À Volonthée streeft ernaar geplaatste én betaalde bestellingen, binnen de 3 werkdagen te verzenden. Bestellingen worden verzonden met Bpost. Na afgifte bij een Bpost kantoor, ontvang je als klant een email met een traceringscode en een link naar de website van Bpost om het pakket te volgen. De leveringstijd voor België met Bpost, bedraagt 1-2 werkdagen na ontvangst van de leveropdracht. Deze leveringstijden gelden als indicatie en hieraan kunnen geen rechten ontleend worden.

Wat bedragen de verzendkosten?

De reguliere verzendkosten zijn €5,70. Vanaf een bestelling van €50 rekent à Volonthée geen verzendkosten aan.

Mag ik mijn bestelling retourneren?

Ben je niet tevreden over je aankoop dan heb je de mogelijkheid om, zonder opgave van reden, die aankoop te herroepen en ons het artikel terug te bezorgen. Je dient à Volonthée, binnen de 14 dagen na levering van het product, via email (veerle@avolonthee.be) op de hoogte te brengen dat je je aankoop wil herroepen. Het artikel moet in de originele verpakking terugbezorgd worden, in onbeschadigde en ongebruikte toestand en voldoende gefrankeerd. Retourzendingen gebeuren op eigen kosten en op eigen risico van de klant. Niet aangemelde retourzendingen zullen niet worden gecrediteerd.

Artikelen die worden terugbezorgd onder de voorwaarden zoals hierboven beschreven, worden binnen een termijn van 10 werkdagen na terugbezorging door ons terugbetaald. Je ontvangt dus de volledige aankoopprijs, inclusief de bij aankoop betaalde verzendkosten. Als à Volonthée een artikel verkeerd geleverd heeft, betalen wij alle kosten voor de retourzending.

À Volonthée kan retourzendingen weigeren, niet of slechts gedeeltelijk terugbetalen wanneer de zending niet voldoende gefrankeerd werd, de terugstuurtermijn verstreken is, de productverpakking beschadigd of verwijderd is, het product geopend of gebruikt is of het product niet teruggestuurd is in zijn originele verpakking.

Pure thee, thee- en kruidenmengelingen die deel uitmaken van de bestelling, kunnen onder geen enkele voorwaarde teruggestuurd en zodoende terugbetaald worden. Gezien de aard van het product ben je, omwille van hygiënische redenen, niet in de mogelijkheid de aankoop te herroepen.

Het artikel dat ik heb ontvangen is beschadigd of het verkeerde artikel werd geleverd, wat doe ik ?

À Volonthée controleert de artikelen voor ze verzonden worden en zorgt voor een degelijke verpakking. De klant verbindt zich ertoe de bestelling bij levering te controleren.
Aanvaard nooit verpakkingen die duidelijk beschadigd zijn bij het transport en controleer je bestelling onmiddellijk bij ontvangst. Elke zichtbare beschadiging en/of kwalitatieve tekortkoming van een product of andere tekortkoming bij levering, moeten door de klant onmiddellijk gemeld worden aan à Volonthée. Dit kan via mail (veerle@avolonthee.be),  liefst met een foto van het beschadigde artikel erbij. Gooi nooit een postpakket weg voor je vastgesteld hebt dat je bestelling in goede staat is. Retourzendingen dienen altijd in overleg te gebeuren, stuur nooit een zending op eigen initiatief terug naar à Volonthée.

Als à Volonthée een artikel verkeerd geleverd heeft, betalen wij alle kosten voor de retourzending.

Kan ik een sample krijgen?

We hebben helaas geen proefsamples van onze thee. In onze webwinkel bieden we de mogelijkheid aan om een proefpakket aan te kopen met 5 verschillende soorten thee naar keuze. Tijdens het proces van afrekenen, kan je je voorkeuren ingeven bij het veld ‘Extra informatie’.

Hoeveel thee gebruik ik per kop?

Voor een optimale smaakbeleving gebruik je 2 theelepels van een kruidenmengeling per kop van 300ml. Dit komt overeen met 2,5 à 5g afhankelijk van het volume en de zwaarte van de kruiden. Voor theemengelingen volstaat 1 theelepel. Dit komt overeen met 2 à 3g afhankelijk van het volume en de zwaarte van de thee en de kruiden. Op elk zakje thee worden de ingrediënten en de zetwijze duidelijk vermeld.

Zijn er zoetstoffen toegevoegd aan de thee- en/of kruidenmengelingen ?

Al onze thee- en kruidenmengelingen zijn 100% natuurlijk en bevatten enkel verse ingrediënten. We gebruiken geen kunstmatige geur-, kleur- of smaakstoffen. De zoete smaak die je proeft in sommige mengelingen komt door het gebruik van bv. gedroogde bessen of zoethout. Voor het aromatiseren van de theemengelingen maak ik gebruik van essentiële oliën, die zorgen voor de meest natuurlijke geur- en smaakbeleving. De smaak van de thee en de kruiden overheersen en niet de smaak van geur- en/of kleurstoffen die elders vaak wel worden toegevoegd. De thee krijgt hierdoor een puur en authentiek karakter wat zorgt voor een andere beleving van de thee, waarvan ik hoop dat ze in de smaakbeleving van onze klanten past.

Wat is de houdbaarheid van de thee en hoe kan ik thee het beste bewaren ?

In principe kan de thee niet bederven, maar om de kwaliteit te waarborgen raden we je aan om de thee te consumeren voor de vervaldatum die achteraan op het etiket van het zakje wordt vermeld. Let er op dat je na gebruik het zakje luchtdicht afsluit en bewaar het op een droge en donkere plaats, zo blijven aroma’s en smaken optimaal bewaard.

Welke theeën bevatten theïne (cafeïne) ?

Onze kruidenmengelingen bevatten geen cafeïne. Enkel onze pure thee en onze theemengelingen bevatten cafeïne.

Hebben jullie een fysieke winkel?

We hebben geen fysieke winkel. Online bestelde artikelen worden door à Volonthée verzonden, ophalen ter plaatse is niet mogelijk.

Hoe kan ik mijn persoonlijke gegevens aanpassen ?

Via onze website kan je ‘Mijn account’ aanklikken. Je kan inloggen en als je klikt op accountgegevens, kan je je gegevens aanpassen. Vergeet niet om onderaan de wijzigingen op te slaan.

Het lukt me niet om in te loggen op mijn account. Wat moet ik doen ?

Wanneer je inlogt op je account en je krijgt een foutmelding, kan je je wachtwoord herstellen via de knop ‘wachtwoord vergeten’. Je ontvangt dan een e-mail via het opgegeven adres. Let op, soms belandt deze e-mail in je spamfolder. Lukt het nadien nog steeds niet om in te loggen op je account, neem dan telefonisch contact op met ons via 0497/97.31.85.

Ik wil graag mijn gegevens uit jullie systeem laten verwijderen. Hoe doe ik dit ?

Indien je graag je gegevens laat verwijderen uit ons systeem, neem dan contact op via mail (veerle@avolonthee.be) of telefonisch (0497/97.31.85). Wij brengen dit dan zo spoedig mogelijk in orde.

Hoe bestel ik een cadeaubon?

In de webshop van à Volonthée kan je een cadeaubon vinden ter waarde van € 5, € 10 en € 20. Je kan per cadeaubon het aantal kiezen en zo een bedrag naar keuze samenstellen. Bv. Wil je graag een waardebon van € 25 ? Kies dan 1x € 20 en 1x € 5. Voor een waardebon van € 50 : 2x € 20 en 1x € 10 enz. De cadeaubonnen en het aantal dat je gekozen hebt, worden in je winkelmand verzameld. Bij de check-out kan je deze afrekenen.

Hoe gebruik ik een cadeaubon?

Een cadeaubon heeft een unieke code. Als je de inhoud van je winkelmand bekijkt, vind je links onderaan een knop met ‘waardebon toepassen’, hier kan je je code ingeven. Het bedrag van de waardebon wordt automatisch van het te betalen bedrag afgehouden. Per bestelling kan je één cadeaubon gebruiken.

Hoe werkt een theeabonnement?

4x per jaar krijg je een zorgvuldig samengesteld pakket toegestuurd met unieke, ambachtelijk bereide mélanges en pure theeën die passen bij de sfeer en de aroma’s van het seizoen. Zo kan je heerlijk genieten van een thee momentje gedurende de dag. Er is een verschil tussen een mini en een maxi abonnement. Een mini abonnement is voorzien voor theeliefhebbers die graag gemiddeld 1 kop thee per dag drinken. Een maxi abonnement is voor theeliefhebbers die graag gemiddeld 3 koppen thee per dag drinken. Je kan dit abonnement bestellen via de webwinkel van à Volonthée. Wij zorgen er dan voor dat je aan het begin van elk seizoen jouw theepakket ontvangt.

Het thee abonnement wordt niet automatisch verlengd. Na 1 jaar sturen we een uitnodiging via mail om je thee abonnement te verlengen. Indien je je abonnement graag wil verlengen, volstaat het om ons een mailtje terug te sturen als bevestiging. Het abonnement wordt enkel verlengd indien je hier toestemming voor geeft. Indien we geen antwoord ontvangen, gaan we er vanuit dat je het abonnement niet wil verlengen.

Indien je niet tevreden bent over het thee abonnement, is het mogelijk om dit eerder dan 1 jaar op te zeggen. Gelieve ons hiervoor een mail te sturen via veerle@avolonthee.be  De pakketten die reeds verzonden zijn, kunnen helaas niet teruggestuurd of terugbetaald worden. Gezien de aard van het product ben je, omwille van hygiënische redenen, niet in de mogelijkheid de aankoop te herroepen. Het bedrag van de overige pakketten zal à Volonthée terug betalen binnen de 10 dagen na ontvangst van jouw mail over de opzeg van het abonnement.

Hoe geef ik een thee abonnement cadeau aan iemand anders dan mezelf ?

Bestel een thee abonnement via de webshop van à Volonthée. Tijdens het afrekenen vind je onder ‘Extra informatie’ een vakje om bestelnotities toe te voegen. Vermeld hierin dat je het theeabonnement graag cadeau geeft en vermeld het adres van de persoon aan wie je het abonnement graag cadeau wil geven. Wij zorgen er dan voor dat hij/zij per seizoen zijn pakket ontvangt.

Is het mogelijk om een cadeaupakket op maat te bestellen ?

Een cadeaupakket op maat bestellen kan via de webshop. Ga naar de webshop van à Volonthée en kies de producten die je graag wil geven als cadeau. Tijdens het afrekenen vind je onder ‘Extra informatie’ een vakje om bestelnotities toe te voegen. Vermeld hierin dat je je bestelde producten graag als cadeau wil laten verpakken. Indien gewenst, kan je ook het adres van de ontvanger vermelden. We verzenden met plezier jouw cadeau naar de persoon die je graag wil verwennen. Je eigen mailadres + adresgegevens worden opgegeven als verzender van het pakket. Vanaf  € 50 zijn de verzendkosten gratis. Wil je graag meer info of heb je graag advies bij het samenstellen van een cadeau op maat, contacteer me dan via mail veerle@avolonthee.be of telefonisch via 0497/97.31.85

“IT’S NOT JUST THE TEA… BUT WHERE YOU ARE AND WITH WHOM YOU ENJOY IT…”
(Robert Brink)